Manje gužvi, papirologije i troškova: Počela sa radom centralizovana platforma za zbrinjavanje urgentnih stanja
February 13, 2024
Ministarstvo zdravlja je
pokrenulo sistem koji treba da olakša i ubrza zbrinjavanje pacijenata u
teškom i urgentnom stanju. U novu platformu se, jedna po jedna,
uključuju beogradske bolnice. Zemunska bolnica juče je bila dežurna, o
prvim iskustvima i tome koliko ovaj sistem može da pomogne kada bude
zaživeo punim kapacitetom, reč jutra dajemo doktorki Jeleni Dobrić,
onkologu u Kliničko-bolničkom centru Zemun i predstavnici Sindikara
lekara i farmaceuta.
„Svi pacijenti koji imaju potrebu za hitnom medicinskom merom do
sada su bili odvoženi u dežurne ustanove ali do sada nismo imali
mogućnost da razmenimo najtačnije podatke o pacijentu, izveštaje lekara,
snimke. To smo radili telefonski. Ovaj sistem će nam omogućiti
efikasniju razmenu medicinske dokumentacije i bržu komunikaciju između
hitnih službi, maksimalnu kao i zaštitu podataka. Na taj način imamo
bržu dijagnostiku i pravovremeno lečenje i zbrinjavanje pacijenata. To
znači da i pre dolaska pacijenta kome je hitno potrebna pomoć, iz jedne u
drugu zdravstvenu instituciju, lekari će dobiti informaciju o njemu i
njegovom stanju“, objasnila je dr Jelena Dobrić.
Prema njenim
rečima, medicinska dokumentacija se prosleđuje u realnom vremenu, dok se
upotrebom SMS notifikacije kod zdravstvenih radnika postiže brža
razmena informacija.
„Važno je napomenuti da je na ovaj način komunikacija sigurna i zaštićena“, istakla je ona i naglasila da svake godine samo u Beogradu lekari zbrinu više od 250.000 urgentnih stanja.
Preuzeto sa sajta nova.rs: https://nova.rs/emisije/manje-guzvi-papirologije-i-troskova-pocela-sa-radom-centralizovana-platforma-za-zbrinjavanje-urgentnih-stanja/