Протестно писмо председнику Владе Србије
February 5, 2016
По одлуци Главног одбора СЛФС са седнице одржане 05.02.2016. године упућено је протестно писмо председнику Владе Републике Србије:
Предмет: Протест због неуважавања струковних синдиката
Поштовани,
Обраћам Вам се као председник Синдиката лекара и фармацеута Србије, једног од четири репрезентативна синдиката запослених у здравству, и председник кључног струковног синдиката у здравству.
Синдиката чији значај и заинтересованост за процес усвајања Закона о систему плата у јавном сектору, сигурно да није споран ни Вама нити било коме другом у земљи.
Међутим, ми као доктори, носиоци посла и здравственог система у целини, нисмо позвани ни на разговор и преговоре са Вама. Ускраћени смо за прилику за изражавање својих ставова и за Ваше уважавање не наших захтева, већ самог нашег постојања и значаја за ово друштво и државу.
Ми смо струковно синдикално удружење са јасним циљевима, и крајње конструктивним предлозима како за побољшање материјалног и професионалног положаја лекара и фармацеута тако и за функционисање целокупног здравственог система чију смо добробит и опстанак претходних 10 година ставили испред своје личне добробити, и уверени смо да је било од пресудне важности да нас уважите и саслушате.
Како смо занемарени, и неуважени, а крајње незадовољни нацртом Закона присиљени смо да прибегнемо свим синдикалним средствима борбе укључујући и штрајк.
Обавештавамо Вас да је на седници Главног одбора Синдиката лекара и фармацеута Србије дана 05.02.2016. године потврђена одлука о ступању у штрајк донета дана 04.12.2015. године уколико Закон о систему плата у јавном сектору буде донесен у нама презентованом облику.
Наши основни приговори у вези са Законом о систему плата запослених у јавном сектору су следећи:
1. Пре свега, оваквим законом није испуњен ни сам циљ улажења у процес уређења система плата у јавном сектору јер се одредбе овог закона не односе на запослене у јавним предузећима и привредним друштвима које је такође основала Република Србија, аутономна покрајина и јединица локалне самоуправе.
2. Није нам јасно, како се, и којом методологијом одредила матрица коефицијената у платним групама и платним разредима. Инсистирамо да се бодовање и вредновање послова изврши тако што ће се сваки од наведених критеријума квантитативно изразити, а онда збир тих вредности представљати комплетну вредност за прецизно сврставање у платну групу и платни разред.
3. Обзиром да је један од наведених критеријумима за вредновање послова компетентност (стручна спрема) налазимо да је неприхватљиво да се у Закону помиње само „најмање 240 ЕСПБ бодова, чиме се дезивуише образовни систем у Србији, као и Правилник о Листи стручних, академских и научних назива јер се не уважавају и не препознају професије са 360, 420 и 480 ЕСП бодова.
Ради сe о једном од шест критеријума и сматрамо да је апсолутно неопходно признати године школовања које неко мора да има да би могао да лечи.
4. Овим законом поново је настављено непоштовање Закона о раду, и одредбе члана 118 по коме запослени има право на накнаду трошкова: за исхрану у току рада, ако послодавац ово право није обезбедио на други начин, као и за регрес за коришћење годишњег одмора. Апсолутно је недопустиво и незаконито да буде урачунато у коефицијент.
5. Сматрамо да је недопустиво да наша Уставом и законима гарантована права и права грађана буду условљена буџетском дисциплином, односно недисциплином. Ми не знамо ко ће и како убудуће располагати средствима из буџета Републике Србије и не можемо да будемо жртве неадекватног или ненаменског трошења средстава из буџета, тако да, сва наша права из овог Закона могу да буду дерогирана применом члана 37 из нацрта Закона о систему плата у јавном сектору.
Убеђени смо да се у цео процес рационализације и уређења јавних финансија пошло обрнутим редоследом, и да нису испоштована ни основна начела процеса набројана у Закону о начину одређивања максималног броја запослених у јавном сектору као што су:
› начело одговорног фискалног управљања;
› начело рационалности – кроз успостављања економичне организационе структуре;
› начело функционалности;
› начело ефикасности;
Kоја су требала да осигурају успешност целог поступка, бољи и уређенији систем који је у интересу свих нас.
Молимо Вас да уважите наше примедбе и спречите усвајање Закона о систему плата у јавном сектору према предоченом нацрту. Као и да период до формирања нове Владе искористимо за конструктивну сарадњу кроз коју ћемо доћи до Закона и резултата прихватљивих како за синдикате тако и за државу.
Београд 05.02.2016. године
С поштовањем,
Председник
Синдиката лекара и фармацеута Србије
Др Раде Панић
спец. aнестезије и реаниматологије
Допис можете преузети на линку испод:
Допис председнику Владе-СЛФС