Записник са састанка Тима за ПЗЗ, 23.10.2015 године
November 17, 2015
Састанак Тима за ПЗЗ СЛФС одржан је 23. октобра 2015. године у просторијама синдиката у Београду. Тим за ПЗЗ СЛФС донео је следеће закључке:
1. Представници ГО Београд поново су изнели проблем упућивања изабраних лекара у паркове и на улице ради пружања здравствене заштите мигрантима. По овом питању СЛФС се у септембру обратио министру здравља, али пошто ништа по овом питању није предузето, чланови Тима су заузели став да се поново упути допис Министарству здравља и Градском секретару за здравство града Београда, овог пута оштрији и захтевнији. Тим за ПЗЗ СЛФС се не слаже са поступањем појединих директора Домова здравља према изабраним лекарима и сматра да је неопходно дописе упутити одмах.
2. Поводом објавлљивања Нацрта закона о систему плата запослених у јавном сектору Тим за ПЗЗ СЛФС је заузео став да се мора хитно реаговати! Од ГО СЛФС захтевамо да се писаним путем обрати министру здравља, премијеру, министру државне управе и локалне самоуправе, ЛКС, СЛД, посланичким групама и представницима осталих синдиката запослених у здравству, као и свим другим синдикатима захтевајући да се овакав Нацрт закона повуче из више разлога:
-
зато што се поново међу запосленима у јавном сектору у смислу овог закона чл. 1 (8) прави дискриминација, јер се поједине групе запослених изузимају (запослени у Војсци Србије и јавним и друштвеним предузећима, као и лица која имају положај функционера у складу са посебним прописима).
Подсећања ради не тако давно донет је Закон о умањењу нето прихода лица у јавном сектору (“Службени гласник РС” број 108/13) чл. 2 наведеног закона:
Јавни сектор Републике Србије (у даљем тексту јавни сектор) чине:
1) Директни и индиректни буџетски корисници Републике Србије, аутономне покрајине и локалне самоуправе
2) Народна банка Србије
3) Јавне агенције основане у складу са законом који уређује јавне агенције, укључујући све регулаторне и надзорне институције, комисије, заводе, фондове, савете и друге субјекте чији је оснивач Република Србија, аутономна покрајина, односно локална самоуправа или су под контролом државе
4) Сви органи и организације који су основани законом или чије је оснивач Република Србија, аутономна покрајина, односно локална самоуправа, као и тела чији си оснивачи ти органи и организације
5) Јавна предузећа чији је оснивач Република Србија, аутономна покрајина, односно локална самоуправа, као и субјекти чији је оснивач јавно предузеће.
6) Правна лица над којима Република Србија, аутономна покрајина, односно локална самоуправа, има директну или индиректну контролу над више од 50% капитала или више од 50% гласова у органима управљања.
Став чланова Тима је оштро противљење још једном дискриминишућем закону, и јасно истицање да СЛФС нема ништа против увођења платних група и платних разреда САМО У СЛУЧАЈУ ДА СВИ БУДУ ОБУХВАЋЕНИ БЕЗ ИЗУЗЕТАКА, КАО ШТО ЈЕ ТО УРАЂЕНО У ДРУГИМ ЗЕМЉАМА ГДЕ СУ УВЕДЕНИ ПЛАТНИ РАЗРЕДИ!
Сматрамо да ће се и остали синдикати сложити са овим ставом, јер у супротном опет ћемо имати ситуацију да лекар или професор имају мању плату од секретарице у неком јавном предузећу.
У платне разреде морају сви ући, здравство, просвета, полиција, војска, правосуђе, култура, државна управа и локална самоуправа, јавна предузећа, друштвена предузећа и функционери!
ТИМ ЗА ПЗЗ ЈЕ ЗАУЗЕО СТАВ: У ПЛАТНЕ РАЗРЕДЕ МОРАЈУ УЋИ СВИ!
3. Тим за ПЗЗ СЛФС сматра да би било потребно инсистирати да сви чланови СЛФС узму учешће у јавним консултацијама на радну верзију Каталога радних места и тим поводом ће се упутити допис свим окружним и основним организацијама да своје коментаре упуте писаним путем на адресу reformauprave@mduls.gov.rs и то до 01. новембра 2015. године на називе радних места, односно до 20. новембра 2015. године на остале елементе који се односе на описе послова, захтевани степен стручне спреме, потребна додатна знања и радно искуство.
Чланови Тима су разматрали и место лекара у понуђеном распону коефицијената према платном разреду у коме је разврстано радно место и закључили да у предвиђеном распону коефицијената 1:7.5, лекари морају бити од 5 до 7.5!
Такође сматрамо да је потребно да благовремено упутимо и предлоге за измену Закона о здравственој заштити.
4. Координатор Тима за стоматологију СЛФС упознао је чланове тима са актуелним збивањима везаним за стоматологију и демантом да су критеријуми за одређивање вишка запослених у стоматологији били договорени са Репрезентативним синдикатима. Писана форма деманта подељена је члановима Тима.
5. Због вишка запослених у здравству и других проблема у установама који су настали искључиво због понашања директора, потребно је захтевати кривичну и материјалну одговорност директора за све незаконите поступке од тренутка постављања, с тим да одговорност не престаје са престанком мандата.
6. Да се упути протестно писмо ЛКС која ни у једном моменту није стала у заштиту права и интереса својих чланова.
Ставови Тима биће изнети на седници ГО СЛФС планираној за 30. октобар 2015. године.
Следећи састанак Тима за ПЗЗ планиран је за другу половину новембра, а о тачном датуму чланови ће бити благовремено обавештени.
25. октобар 2015. године
Потпредседник СЛФС за ПЗЗ
Др Славица Софронић