Poziv na Tišinu
November 21, 2024Poziv možete preuzeti u pdf ovde.
Синдикат лекара и фармацеута Србије, Маглајска 32/8, 11000 Београд | 011/266 51 71 и 066/875 37 03
КРИЗНИ ШТАБ ЗА СУЗБИЈАЊЕ ЗАРАЗНЕ БОЛЕСТИ COVID-19, КАО ПОВРЕМЕНО РАНО ТЕЛО ВЛАДЕ РС ЈЕ МОРАО БИТИ ОБРАЗОВАН ОДЛУКОМ ВЛАДЕ, НЕ ЗАКЉУЧКОМ.
ПОВРЕМЕНО РАДНО ТЕЛО ВЛАДЕ СЕ НЕ ОБРАЗУЈЕ ЗАКЉУЧКОМ, ВЕЋ ОДЛУКОМ!
На сајту Владе РС дана 27. јула, објављена је вест под називом „Кризни штаб за сузбијање заразне болести COVID-19 образован у складу са Законом о Влади“ који садржи документ „Правни основ за доношење Закључка о образовању Кризног штаба за сузбијање заразне болести COVID-19“
У том документу, без потписника, без печата, без назива акта, у WORD формату, написано је:
„ Влада је 13. марта 2020. године донела Закључак о образовању Кризног штаба за сузбијање заразне болести COVID-19. Наведеним актом утврђен је задатак Кризног штаба за сузбијање заразне болести COVID-19 и његов састав.
Правни основ за доношење Закључка о образовању Кризног штаба за сузбијање заразне болести COVID-19 садржан је у Закону о Влади (чл. 33 и 43). У члану 33 став 2 Закона о Влади утврђено је да Влада може да образује повремена радна тела ради разматрања појединих питања из своје надлежности и давања предлога, мишљења и стручних образложења, у члану 33 став 3 да се актом о образовању таквог тела утврђује и његов задатак и састав, а у члану 43 став 3 истог закона ‒ да кад не доноси друге акте, Влада доноси закључке...“
Да, чланом 43. ст. 3. прописано је да КАД НЕ ДОНОСИ ДРУГЕ АКТЕ, Влада доноси закључке. Дакле, поштовани непознати, argumentum a contrario наведене одредбе, али и намерно изостављени став 1. чл. 43. говоре да Влада одлучује о стварима за које је законом или уредбом одређено да их Влада уређује одлуком. Значи, ако је законом утврђено да се неко питање уређује одлуком, не доноси се закључак. Због тога цитирамо члан 33. став 3. Закона о Влади (“Сл. гласник РС”, бр. 55/2005, 71/2005 – испр., 101/2007, 65/2008, 16/2011, 68/2012 – одлука УС, 72/2012, 7/2014 – одлука УС, 44/2014 и 30/2018 – др. закон) у потпуности и правилно, што непознати аутор са немером није урадио:
„ Стална радна тела образују се пословником, а повремена радна тела одлуком којом се утврђују и њихов задатак и састав.“
Дакле, Кризни штаб „образован“ Закључком Владе 13. марта 2020. године није образован у складу са законом, јер се повремена радна тела образују Одлуком, а не Закључком!
Намерно изостављање речи „одлука“, сматрамо циљним довођењем у заблуду онога који чита.
Такође. указујемо и на члан 22. Пословника Владе (“Сл. гласник РС”, бр. 61/2006 – пречишћен текст, 69/2008, 88/2009, 33/2010, 69/2010, 20/2011, 37/2011, 30/2013, 76/2014 и 8/2019 – др. уредба), који је у тексту непознатог аутора поново изманипулисан, изостављањем важних делова одредбе, а према коме:
„Влада може одлуком да образује повремено радно тело (савет, радну групу, експертску групу итд.) да би разматрало поједина питања из њене надлежности и давало предлоге, мишљења и стручна образложења. Председника и чланове повременог радног тела Влада именује одлуком о образовању тела, а замењује их посебним решењем.
Одлуком о образовању повременог радног тела одређују се послови за које се тело образује, време на које се образује, рокови у којима подноси извештај о свом раду и друга питања везана за његов рад.
Повремено радно тело дужно је да надлежном одбору достави извештај о раду најмање сваких 60 дана, а Влади најмање сваких 90 дана.“
Дакле, горе наведеним законом и пословником је прописана и врста акта и форма, али и елементи које исти мора да садржи, а као што можемо закључити из предметног текста потврђује се да није донет прописани акт, нити је форма задовољена, нити исти садржи прописане елементе. Јасно је да и у предметном тексту набројана лица нису именована одлуком, што је пословником као обавеза прописано.
Важност врсте акта произилази и из члана 46. горе наведеног закона, према коме:
„ Уредбе, одлуке, пословник, меморандум о буџету и решења објављују се у “Службеном гласнику Републике Србије”.“
Нема објављене одлуке о образовању овог повременог радног тела, која би истом дала легитимитет за рад.
Да не будемо скромни, ово је доказ којим се потврђује основаност сумњи које смо до сада исказивали и неправилности у раду на које смо указивали, а сматрамо и неком врстом успеха ово обраћање непознатог аутора, које представља неку врсту одговора на питања која континуирано постављамо у вези са легитимношћу рада тзв. Кризног штаба.
Подучаваћемо надлежне и даље и указивати на пропусте.
У Београду, дана 30.07.2020. године
Синдикат лекара и фармацеута Србије